loading...
الناز شاکردوست +18
آخرین ارسال های انجمن
اقا مرتضی خان بازدید : 422 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

وطن امروز در يادداشتي با عنوان "پشت صحنه كانال بهائيت" به قلم وحيد اطلس نوشته است: شبکه انگلیسی من و تو 1 و 2 در تاریخ 6 آبان 1389 تاسیس شد.

 

ابتدا همه فکر می‌کردند مدیریت این شبکه را گوگوش (فائقه آتشین) خواننده دربار پهلوي برعهده دارد اما بعدها مشخص شد استفاده از نام وی فقط در حد تبلیغات بوده نه چیز دیگری و مدیریت این شبکه انگلیسی را کیوان و مرجان عباسی برعهده دارند.

 

کیوان عباسی فرزند فریبرز عباسی است که مدتی در آمریکا ساکن بودند و از طرفداران سلطنت محمدرضا پهلوی هستند.

 

کیوان عباسی مدتی مدیریت شبکه سیاسی فارسی‌زبان آزادی را برعهده داشت که افرادی مانند رضا فاضلی و بهروز صوراسرافیل نیز در آن حضور داشتند.

 

فاضلی و صوراسرافیل بعدها به دلیل اختلافاتی که بین کیوان عباسی و آنها به وجود آمد، از این شبکه جدا شدند. شبکه آزادی بعد از مدتی به دلیل ضعف محتوا و پایین بودن کیفیت و عدم جذب مخاطب تعطیل شد.

  بعد از مدتی کیوان کار خود را در فضای اینترنت شروع و شبکه «ببین‌تی‌وی» را راه‌اندازی کرد. این شبکه که فقط از طریق اینترنت قابل رویت بود با همکاری رها اعتمادی (بنی‌اعتماد)، تیام بصیر و تعدادی چند از دوستان آنها تا مدتی فعاليت داشت و توانست مخاطب خاص خود را جذب کند اما به دلایل مختلف این کار نیز به سرانجام نرسید و بعد از مدتی ببین‌تی‌وی نیز تعطیل شد.

 

  کیوان عباسی که در 2 تجربه قبلی شکست خورده بود بعد از مهاجرت به انگلیس این‌بار تلاش کرد با متقاعد کردن مسؤولان و دولتمردان انگلیس، شانس خود را در شبکه دیگری امتحان کند. او در جلسه‌ای که برخی صاحبان رسانه و مسؤولان انگلیسی برای بررسی عملکرد سالانه بی‌بی‌سی فارسی تدارک دیده بودند حاضر شده و نقدی را که بر شبکه بی‌بی‌سی فارسی نوشته بود، ارائه داد.

 

 خلاصه نقد وی این بود: «شبکه بی‌بی‌سی فارسی شبکه دوران بحران است؛ شبکه‌ای که مخاطبان آن در زمان وضعیت سفید و حالت عادی به حداقل می‌رسد.

 

 این مطلوب ما نیست، اگر حمایت‌هایی که از شبکه بی‌بی‌سی فارسی می‌شود، از من و دوستانم بشود شبکه‌ای راه‌اندازی خواهیم کرد که در زمان عادی با پخش برنامه‌های فرهنگی و جذاب، جوانان و مخاطبان خود را جذب کند تا در زمان بحران و آشوب و به قولی وضعیت قرمز بتواند اثرگذاری خود را داشته باشد؛ برنامه‌های ضدفرهنگی برای جذب در روزهای عادی و برنامه‌های سیاسی برای تخریب در زمان بحران و آشوب».

 

 این نقد به مذاق حاضران در جلسه خوش آمد و کیوان عباسی توانست اجازه تاسیس شبکه من و تو 1 و 2 را در همان جلسه بگیرد.

 

 من و تو 1و 2 تاسیس شد؛ شبکه‌ای که از حمایت کامل دولت انگلیس و گروه‌های سیاسی جداشده از توده مردم ایران برخوردار شد. استفاده از کارمندان و تیم فنی و حتی آرشیو بی‌بی‌سی و حمایت‌های مالی و امنیتی تمام و کمال دولت انگلیس اين شبکه را یک شبکه خاص کرد.

 

 بودجه‌ای که برای این شبکه در نظر گرفته شد، به اندازه‌ای بود که فقط در برنامه آکادمی ‌موسیقی میلیون‌ها دلار هزینه شد. از جمله:

 

 1- پرداخت 500 هزار دلار در هر بار پخش به گوگوش، برای راه‌اندازی آکادمی‌ موسیقی

 

 2- پداخت 300 هزار دلار در هر بار به هومن خلعتبری همکار گوگوش و شوهر کنونی وی در آکادمی ‌موسیقی

 

 3- پرداخت 250 هزار دلار در هر بار پخش به بابک سعیدی همکار گوگوش در آکادمی ‌موسیقی

 

 4- پرداخت یکصد هزار دلار در هر بار پخش به رها اعتمادی (بنی‌اعتماد) برای برعهده گرفتن اجرای برنامه‌های آکادمی‌ موسیقی

 

 5- پرداخت 10 هزار دلار برای برنامه پشت صحنه آکادمی‌که توسط سالومه سیدنیا اجرا شد.

 

 و... .

 

 هزینه‌های فنی و دکور و اسکان شرکت‌کنندگان در طول مدتی که برای شرکت در آکادمی ‌آنجا بودند و... را هم به این فهرست اضافه کنید. این فقط هزینه یک برنامه است که در طول سال یک‌بار تهیه و پخش می‌شود.

 

 به هرحال، قرار بود من و توي انگلیسی که شعبه فرهنگی بی‌بی‌سی فارسی است با قوت کار خود را شروع کرده و خیلی سریع نیز گسترش پیدا کند. برای توسعه، شبکه‌های من وتو 3، 4 و 5 نیز در نظر گرفته شده بود که قرار بود بعدها به من و تو 1 و 2 اضافه شود و همین‌طور تعداد من و توها بیشتر شود.

 

 این کار موجب می‌شد به مرور زمان شبکه‌های فرهنگی لس‌آنجلسی از جدول شبکه‌ها حذف یا به حاشیه کشیده شده و مرجع شبکه‌ها از آمریکا (لس‌آنجلس) به انگلیس (لندن) منتقل شود.

 

 در همین راستا به برخی مجریان لس‌آنجلسی نیز پیشنهاد کار شد؛ از صدای آمریکا (VOA)، بیژن فرهودی و مهدی فلاحتی؛ از شبکه پارس، مهرداد پارسا، حسین فرجی و مسعود صدر؛ از شبکه پن، نسرین احمدیان و همین‌طور از دیگر شبکه‌های فرهنگی و سیاسی فارسی‌زبان.

 

 همه‌چیز به ظاهر درست و صحیح در نظر گرفته شد. حتی برای ابتدای کار و اینکه اشکالی به کار وارد نشود، برای اجرای برنامه‌ها، افرادی گزینش و انتخاب شدند که نزد مردم ایران شناخته شده نبودند و از افراد شناخته شده بیشتر برای دوبله، تربیت مجری و... استفاده شد.

 

  با این کار جلوی موضع‌گیری‌های احتمالی علیه شبکه و کارکنانش گرفته می‌شد. هیچ‌یک از مجریان در فضای اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای دارای سابقه شفاف نبودند.

 

 بعد از تاسیس شبکه، مشکلات یکی پس از دیگری به وجود آمد و ادامه پیدا کرد که به برخی از آنها به صورت خلاصه اشاره خواهیم کرد. مشکلات از قرار زیر بود:

 

  1- تاثير شبکه من و تو 2 بر من و تو 1 و انزواي من و تو 1:

 

 اشتباه اول مدیران این شبکه‌ این بود که فکر می‌کردند مردم ایران تشنه فرهنگ برهنگی هستند و با دیدن چند صحنه مبتذل و جنسی آب از لب و لوچه‌شان آویزان شده و به این شبکه رو می‌آورند اما از آنجا که مردم ایران دارای فرهنگ و تمدن بیش از 7 هزار ساله هستند، نشان دادند ظرفیت و گنجایش آنها بیش از اینهاست که با دیدن چند صحنه مبتذل، فرهنگ و تمدن خود را بفروشند.

 

 مردم ایران بار دیگر به صاحبان انگلیسی این رسانه‌ها فهماندند پیشرفت را در اعتقادات، آداب و رسوم، فرهنگ و تمدن و علم و تکنولوژی می‌بینند، نه برهنگی و بی‌بند و باری.

 

  این شد که از همان ابتدا شبکه مستند من و تو 2 وضعيت بهتري نسبت به من و تو 1 پيدا كرد و شبکه انگلیسی من و تو 1 به انزوا کشیده شد.

 

 2- افشاگری‌های شبکه‌های ماهواره‌ای به اصطلاح لس‌آنجلسی علیه شبکه انگلیسی من و تو:

 

 غیر از اینکه شبکه انگلیسی من و تو 1 (با توجه به بودجه کلان و حمایت‌های مالی و... دولت انگلیس) رقیب بسیار جدی‌ای برای شبکه‌های لس‌آنجلسی محسوب می‌شد، از طرفی برنامه‌هایی که توسط آن تهیه و پخش شد نیز نوعی تهدید برای شبکه‌های لس‌آنجلسی محسوب می‌شد.

 

 مدیران و مسؤولان شبکه‌های فرهنگی لس‌آنجلسی در همه ‌مدتی که برنامه اجرا می‌کردند، سعی داشتند خود را عضوی از مردم جلوه داده و حتی در مناسبت‌های مذهبی نیز برنامه‌های خود را با آداب و رسوم ملت و مردم ایران همرنگ می‌کردند تا این فضا ولو به ظاهر ایجاد شود که ما پایبند به اصل و هویت و ریشه اصلی خود یعنی اسلام و ایران هستیم.

 

  استراتژی برخي شبکه‌های لس‌آنجلسی حرکت به صورت نرم بود اما شبکه انگلیسی من و تو همه این رشته‌ها را به یکباره پنبه کرد و خیلی ساده و صریح صحنه‌های مبتذلی از قبیل پخش برنامه زنده زنان زیبای دنیا، سواحل کشورهای اروپایی و آموزش رقص و... را که هیچ شبکه فارسی زبانی (حتی بی‌بی‌سی فارسی) تا آن روز پخش نکرده بود، به تصویر کشید. به همین دلیل مهران عبدشاه، مدیر شبکه

 

آي پی ان اعلام کرد: «سیاست‌ها و دیدگاه‌های مدیران شبکه انگلیسی من و تو و شبکه فارسی‌وان یکی و اهداف آنها نیز مشترک است».

 آش آنقد شور شدکه مدیران و مجریان این شبکه‌ها مانند نادر رفیعی مدیر شبکه امید ایران، فرزان دلجو مدیر شبکه لایو و حمید احمدی مدیر شبکه سی‌سی و... بارها و بارها اعلام کردند برنامه‌های شبکه انگلیسی من و تو 1 با تمدن مردم ایران سازگاری نداشته و در بیشتر مسائل علیه فرهنگ و تمدن مردم ایران است!

 

  همه اینها یک طرف اما مساله مهم و اساسی این بود که شبکه انگلیسی من و تو با بودجه‌ای که داشت هر کسی را می‌خواست می‌خرید تا جايي که به عنوان مثال حسین فرجی که یکی از کارشناسان مسائل سیاسی در شبکه صدای آمریکا (VOA) بود، توسط مدیران شبکه انگلیسی من و تو2 برای کار دوبله در این شبکه، خریداری شد و همین طور افراد دیگری مانند آرمین قبادی‌پاشا که کارشناس شبکه صدای آمریکا بود ولی در شبکه من و تو به عنوان خبرخوان در برنامه اتاق خبر مورد استفاده قرار گرفت، امیر برادران، کارشناس صدای آمریکا که کارشناس برنامه آفساید شد و جاوید جعفری، کارشناس شبکه صدای آمریکا که به عنوان مجری در شبکه من و تو به کار گرفته شد.

 

  اما شبکه‌های سیاسی که سال‌ها علیه جمهوری ‌اسلامی‌ کار کرده بودند و سعی داشتند حداقل مردم را به سمتی ببرند که دست از منابع خبری داخلی برداشته و به آنها بی‌اعتماد شده و اطلاعات خود را از منابع خارجی بگیرند با روی کار آمدن شبکه انگلیسی من و تو 1 به یک‌باره دیدند در برنامه اتاق خبر این شبکه اکثرا و گاهی همه ‌خبرها از منابع داخلی است.

 

 عملکرد سیاسی این شبکه از قبیل تخریب ایرانیان مقیم اروپا و آمریکا و نقل قول از منابع داخلی به گونه‌ای بود که شبکه‌های سیاسی، این شبکه انگلیسی را شبکه جمهوری ‌اسلامی ‌بنامند و با آن به مخالفت بپردازند.

 

 

این شد که شبکه‌های فارسی‌زبان فرهنگی و سیاسی لس‌آنجلسی با یکدیگر همصدا شده و علیه این شبکه انگلیسی موضع گرفتند و در پاره‌ای از مواقع دست به افشاگری علیه مدیران و مسؤولان این شبکه انگلیسی زدند.

 

* آکادمی ‌موسیقی گوگوش

 آکادمی ‌مبتذل موسیقی با صرف هزینه‌های زیاد توانست در ابتدای راه مخاطبانی را به خود جذب کند اما هنوز کار به اتمام نرسیده بود که شبهه تقلب در انتخاب نفرات اول آکادمی ‌به جاهای باریک کشید.

 

 تعدادي از مخاطبان و هواداران خواننده‌ها در فضای فیس‌بوک و اینترنت به صورت خودجوش یا حتی برنامه‌ریزی شده شروع به تبلیغ و حمایت از کاندیداهای خود کردند اما نتیجه آن‌طور که باید جلو نرفت.

 

 اما وسط‌های کار آکادمی ‌مشخص شد همه این مسائل کاملا صوری بوده و خواننده‌ها و نفرات اول و... از همان اول مشخص و انتخاب شده بودند و طرفداران در طول این مدت بازیچه‌ای بیش نبوده‌اند!!

 

 شبکه من و تو فقط در ایران قابل رؤیت است و ایرانیانی که در دیگر کشورها بودند، نمی‌توانستند برنامه‌های این شبکه را ببینند پس چگونه می‌توانستند به خواننده مورد نظر خود آن هم در آن زمان مشخص و محدود رای بدهند؟! پس اعلام شماره برای ایرانیان خارج‌نشین کاملا صوری بود.

 

 جالب است که مدیران و مجریان این شبکه در برنامه‌های مختلف، انتخابات ایران که در آن ناظران کاندیداها از صفر تا صد آن یعنی از پیش از رای‌گیری تا شمارش آرا حضور داشتند را قبول نداشته و زیر سوال می‌برند و قائل به تقلب هستند، در حالی که خود آنها هیچ‌گونه شفاف‌سازی درباره نحوه رای‌گیری و شمارش آراي يك برنامه مبتذل نداشتند.

 

 از طرفی ساخت و پاخت برخی خواننده‌ها با هیات داوران و مجریان و دست‌اندرکاران آکادمی، شک طرفداران و مخاطبان را درباره تقلب به یقین تبدیل کرد و ازدواج نفر اول دور اول آکادمی ‌(سروش تهرانی) با یکی از مجریان شبکه من و تو (سالومه سیدنیا) از این ساخت و پاخت‌ها پرده برداشت.

 

 

* جدایی‌ها

برخی عوامل و دست‌اندرکاران شبکه به دلایل مختلف از شبکه جدا شدند، دلایلی مانند:

 

ـ منفور شدن شبکه.

 آنها می‌خواستند با حضور در شبکه‌ای که فکر می‌کردند مخاطب زیادی خواهد داشت و مبدائی برای آغاز دور جدید شبکه‌های ماهواره‌ای خواهد شد، برای خود وجهه‌ای کسب کنند. عملکرد بد این شبکه انگلیسی موجب منفور شدن آن نزد مخاطبان شد و این امر موجب تنفر از مجریان و عوامل هم شد. به همین دلیل تعداد زیادی از عوامل و دست‌اندرکاران این شبکه انگلیسی، عطای این شبکه را به لقایش بخشیدند و از این شبکه جدا شدند. افرادی مانند مهرداد پارسا، حسین فرجی، مسعود صدر، کامران محیط، رضا همایون، فیروزه باغبان، فرشته دانشفر، سمیرا قاسمی‌ و... .

 

 ـ اختلا بین مدیریت شبکه و مجریان.

 

 در هر مدیریت و مجموعه‌ای اختلاف سلیقه و نظر امری طبیعی است اما اگر نگاهی اجمالی به سابقه مدیریت مدیر شبکه انگلیسی من و تو داشته باشید درمی‌یابید این اختلافات طبیعی به نظر نمی‌رسد.

 

 

اختلاف مجریان و دست‌اندرکاران شبکه آزادی با مدیر آن یعنی کیوان عباسی منجر به تعطیلی این شبکه شد. در شبکه انگلیسی من و تو نیز بعد از مدتی، نحوه عملکرد و مدیریت کیوان عباسی باعث جدا شدن برخی مجریان و دست‌اندرکاران از این شبکه شد. افرادی مانند آزاده حسینی، مریم تهرانی، سارا باغستانی، آوا صفا، سحر زند، جاوید جعفری، نسرین احمدی و... به همین دلایل از شبکه جدا شدند.

 

برخی از این افراد پس از جدا شدن از من‌و‌تو، اسرار و مسائل پشت‌پرده این شبکه انگلیسی را فاش کردند. افشاگری‌های این افراد همانا و ریزش برخی مخاطبان نیز همان.

 

ناگفته نماند در حال حاضر نیز این اختلافات بین دیگر مجریان و دست‌اندرکاران شبکه با کادر نظارت و امنیت شبکه ادامه دارد. کادر نظارت و امنیت شبکه به دستور کیوان عباسی، مدیر شبکه انگلیسی من و تو همه رفت و آمدها و حرکات و سکنات مجریان و دست‌اندرکاران شبکه را زیر نظر دارند.

 در همه ‌قسمت‌های داخلی و خارجی شبکه افراد باید در دید دوربین باشند. صفحات مانیتور آنها موقع کار باید به اندازه‌ای باشد که دوربین به وضوح تصاویر و حتی نوشته‌های آن را ببیند و بخواند.

 

 رجوع به سایت‌های داخلی ایران غیر از بچه‌های اتاق خبر برای دیگر افراد ممنوع است. هیچ شخصی موقع کار نباید تنها باشد به این معنی که اگر کسی پشت سیستمی ‌می‌نشیند و مشغول به کار می‌شود باید حتما در کنارش شخص دیگری باشد (تنها کار کردن در محیط کار ممنوع). آوردن هرگونه سیمکارت و گوشی شخصی در محل کار ممنوع است و کارمندان موظفند سیمکارت و گوشی خود را در ابتدای ورود به ساختمان شبکه تحویل داده و سیمکارت و گوشی‌ای که مدیریت شبکه در اختیار آنها قرار می‌دهد را تحویل بگیرند.

 

 آوردن سیمکارت و گوشی شخصی در محیط کار تخلف بوده و جریمه نقدی و رای کمیته انضباطی را در‌پی خواهد داشت.

 

 همه خطوط تلفن شخصی و حتی خانوادگی کارکنان شبکه شنود می‌شود و... .

 

 همه اینها فضایی را ایجاد کرده که کار در این شبکه برای کارکنان بسیار سخت و طاقت‌فرسا شود اما چاره‌ای جز ماندن و کار در این شبکه وجود ندارد بویژه برای کسانی که از شبکه‌های دیگر به این شبکه آمده‌اند، زیرا شبکه‌های دیگر حاضر به پذیرش دوباره آنها نیستند. از طرفی کسانی که با این شبکه همکاری کرده باشند، نزد ایرانیان مقیم اروپا و آمریکا وجهه خوبی نداشته و از آنها استقبال نمی‌شود.

 

 * حذف من‌و‌تو 2

 

 جز افرادی که به نوعی وابستگی با مدیریت شبکه دارند بقیه کارمندان قراردادی و ساعتی هستند و هر وقت مدیریت شبکه صلاح بداند آنها را اخراج خواهد کرد.

 

 جدا شدن برخی دست‌اندرکاران و اختلاف موجود بین کادر فعلی شبکه ضربه سهمگین دیگری را بر بدنه شبکه وارد کرد تا اندازه‌ای که شبکه را به حالت کما برده و منجر به تعطیلی شبکه من و تو 2 شد.

 

 کاهش یکباره کارمندان و دست‌اندرکاران و اختلاف موجود بین کادر فعلی با مدیریت شبکه موجب شد امکان ساپورت هر 2 شبکه وجود نداشته باشد و به همین دلیل مدیران شبکه انگلیسی من و تو تصمیم گرفتند من و تو 2 را حذف کنند.

 

 

شبکه من و تو 2 اگر چه از آرشیو بی‌بی‌سی تامین می‌شد اما کار دوبله، تدوین و... آن نیاز به کادر متخصص و مجرب داشت که انصراف و جدا شدن یکباره برخی دست‌اندرکاران، موجب تعطیلی این شبکه شد و این بزرگ‌ترین ضربه‌ای بود که می‌توانست بر بدنه شبکه و مدیریت آن وارد شود. به قول مهران عبدشاه بادکنکی که تا نهایت خودش باد شده بود به یکباره بادش خالی شد.

 برای توجیه این اتفاق و ظاهرسازی در مجامع عمومی ‌اعلام شد این 2 شبکه قرار است با هم ادغام شوند. زیرا جمهوری‌ اسلامی روی این شبکه‌ها پارازیت می‌اندازد و برای اینکه مخاطبان بتوانند هر دو شبکه را یکجا و بهتر ببینند شبکه روی 2 فرکانس دیگر نیز پخش خواهد شد. برای ظاهرسازی نیز یک نظرسنجی صوری در صفحه اول سایت گذاشته شد تا طبق معمول تظاهر شود خواست مخاطب ادغام بوده است.

 

 اما این بهانه بسیار مضحک بود. اول اینکه این پارازیت بعد از گذشت یک سال به وجود نیامد بلکه از همان ابتدای تاسیس شبکه وجود داشت. پس چرا از همان ابتدا شبکه من و تو را به یک و 2 تقسیم کرده بودند؟ آیا غیر از این بود که پارازیت برای هر دو شبکه وجود داشت (هم من و تو 1 و هم من و تو 2) پس چرا من و تو 2 حذف شد؟

 

 اگر قرار است یکی شوند چرا نام شبکه من و تو نشد؟ چرا من و تو 1؟ چرا من و تو 2؟ مگر این 2 شبکه ادغام نشدند؛ چرا باز من و تو 1 باقی ماند؟ آیا به این دلیل نبود که وقتی مشکلات برطرف شد دوباره من و تو 2 راه‌اندازی شود و...؟ اگر به دلیل مشکل پارازیت و به قول مدیریت شبکه برای بهتر دیده شدن شبکه، روی فرکانس دیگری رفتند چرا فرکانسی را انتخاب کردند که تقریبا همه شبکه‌های سیاسی در آن فرکانس بودند؟

 

 * كميته بحران و خودزني

 

 در کنار بیم جدا شدن دیگر مجریان و دست‌اندرکاران، مشکل دیگری نیز به وجود آمد و آن افشای هویت واقعی برخی مجریان و دست اندرکاران شبکه و اهداف شوم مدیریت این شبکه انگلیسی توسط وب‌سایت امواج سیاه بود که در مدت کمی توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

 

 افشای این اطلاعات فضای اعتراضی جدیدی را برای مخاطبان، علیه این شبکه باز کرد و البته موجب ریزش مخاطب این شبکه انگلیسی شد. به همین دلیل کمیته مدیریت بحران توسط مدیر شبکه انگلیسی من و تو و برخی دست‌اندرکاران آن تشکیل شد تا فکری به حال مشکلات به وجود آمده شود و آبروی رفته را بازگردانند.

 

 حاضران در جلسات این کمیته، کیوان و مرجان عباسی، حسن اعتمادی (بنی‌اعتماد)، رها اعتمادی (بنی‌اعتماد)، پانته‌آ مدیری، سالومه سیدنیا، امیرعلی محمدیان و امید خلیلی تجریشی بودند. موضوع جلسات، عبور از بحران موجود و واکسینه کردن شبکه در برابر بحران‌هایی که در آینده ممکن است برای شبکه و عوامل و دست‌اندرکاران آن به وجود آید، بود.

 

 واکسینه کردن مخاطب، حاصل 5 جلسه مدیریت بحران شبکه انگلیسی من و تو بود. به این معنی که باید مخاطبان دربرابر هرگونه خبر و اطلاعات منفی درباره شبکه و عوامل آن واکسینه شوند. باید فضا به‌گونه‌ای طراحی شود که مخاطبان به شبکه اطمینان حاصل کرده و هرگونه خبر منفی علیه شبکه را با دیده شک و تردید نگاه کنند. با این کار، اطلاعاتی که توسط افراد جدا شده از شبکه منتشر می‌شود نیز کاری از پیش نخواهد برد.

 

 اما اینکه این اعتمادسازی و واکسینه کردن مخاطبان باید چگونه ایجاد شود، نیاز به جلسات متعدد دیگری داشت که مدیریت آن به پانته‌آ مدیری و امید خلیلی تجریشی سپرده شد.

 

 بعد از جلسات مختلف و متعدد بنا شد به‌نام یکی از مجریان مهم و شناخته‌شده شبکه در فضای اینترنت یکسری اطلاعات فاش شود. بعد از اینکه گستره مخاطب اطلاعات فاش‌شده زیاد و فضا رسانه‌ای شد، همه مطالب بازگو یا به اصطلاح فاش‌شده در چند برنامه مختلف زیر سوال رفته و شبکه به طور کلی منکر همه آن مسائل شود.

 

 در مرحله اول نیز باید تازه‌ترین موجی که روی کار آمده خنثی شده، بعد بقیه مشکلات بررسی شود.

 

 اهداف ابتدایی این خودزنی به شرح زیر است:

 

 1- یکسری اطلاعات سوخته فاش شود تا خواننده به آنها مشغول شود.

 

 2- ذهن مخاطب به مسائل فاش‌شده محدود شود تا از سایر مسائل و افشاگری‌هایی مانند گروه جوانان بدون مرز و همکاری مجریان و دست‌اندرکاران شبکه با گروه‌های منحرف و مخالف ایران و حذف من و تو 2 که در برخي وبلاگ‌ها منتشر شده بود، غافل شود.

 

 3- شبکه در یک اقدام به‌اصطلاح منفعلانه اطلاعات سوخته‌ای که توسط خودشان فاش شده را زیر سوال می‌برد.

 

 4- وانمود ‌شود همه شبهه‌ها و مسائلی که ممکن است علیه شبکه مطرح شود همین بوده و شبکه نیز به همه آنها پرداخته و به همه پاسخ داده است. در نتیجه این نکته القا می‌شد که شبکه هیچ سوالی را برای مخاطب بدون پاسخ باقی نگذاشته است.

 

 5- کسانی که از شبکه جدا شده و قصد فاش کردن اطلاعات محرمانه شبکه را داشتند به نوعی از افشای اطلاعات ناامید شوند زیرا کافی بود بعد از افشاگری‌های آنها در یکی از برنامه‌های شبکه انگ دروغگو، اطلاعاتی، شایعه‌ساز، مزدور و... را به آنها بچسبانند.

 

 6- صدای هرگونه اعتراض مخاطبان و مخالفان و حتی دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای نیز بعد از این به جایی نخواهد رسید زیرا آن را توطئه و سناریوی دشمن علیه شبکه معرفی می‌کردند.

 

 یکی از ابزار‌های پیشبرد سناریو، وبلاگ شخصی یکی از مهم‌ترین و مطرح‌ترین مجریان شبکه قرار داده شد. حال این مجری که قرار بود وبلاگ با نام او بارگذاری شود چه کسی بود؟ پاسخ واضح و مشخص بود. به دلیل افشای چهره واقعی رها اعتمادی (بنی‌اعتماد) و خانواده و وابستگان او و همچنین گروه جوانان بدون مرز، نقاب زیبا و چهره مظلوم شبکه از بین رفته بود.

 

 

برای اینکه رها اعتمادی (بنی‌اعتماد) بار دیگر احیا شده و از حاشیه خارج شود و از طرفی مدیران و مسؤولان شبکه نفسی بکشند، رها اعتمادی (بنی‌اعتماد) انتخاب شد. با انتخاب رها به صورت غیرمستقیم می‌شد به اهداف زیر رسید:

 1- اثبات ضمنی و غیرمستقیم اسم رها اعتمادی به عنوان هویت اصلی یک شخص. این در حالی است که قبلا هویت اصلی رها اعتمادی (رها بنی‌اعتماد) و وابستگی او و خانواده‌اش به دربار پهلوی، فاش شده بود.

 

 2- انحراف مخاطبان از گروه جوانان بدون مرز به مسائل سوخته مانند شرایط استخدام و همجنس‌بازی و نحوه پوشش زنان و بهائی بودن اکثر دست‌اندرکاران شبکه که برای همه واضح و آشکار و البته عادی بود.

 

 3- در صورت بازتاب در رسانه‌های داخلی، انکار و در نهایت تخریب رسانه‌های داخلی

 

 4- تخریب مخالفان و افشاکنندگان واقعی به عنوان یک مشت شایعه‌ساز و دروغ‌پرداز و به قول خود رها اعتمادي: خیال‌پرداز

 

 5- ناامید کردن مخالفان شبکه (اعم از افشاکننده یا جست‌وجوگر) در مبارزه علیه این شبکه انگلیسی (هرچه بود همین بود و مطلب دیگری برای افشا وجود ندارد).

 

 6- ساختن سدی برای سردرگم کردن مخاطبان که واقعیت را از دروغ و سناریوسازی تشخیص ندهند (دقیقا جریان داستان چوپان دروغگو که وقتی مخاطب ببیند خبرهایی که قبلا به عنوان حقیقت شنیده، دروغ از آب درآمده پس خبرهای بعدی اگرچه واقعیت داشته باشد را نیز مانند سابق دروغ می‌پندارد و به آنها اعتنا نمی‌کند).

 

 7- نتیجه نهایی: انحراف اذهان مخاطب و واکسینه شدن‌شبکه

 

 سناریو اینگونه آغاز شد: در ابتدا رها اعتمادی، وبلاگ شخصی - الزاما در بلاگفا که مخاطبان بسیاری در داخل ایران دارد - راه‌اندازی کرد و یکسری از اطلاعات و مسائل داخلی شبکه که البته به اصطلاح اخبار سوخته بود را فاش کرد. مراحل بعد، توسعه دادن وب، جذب مخاطب و در نهایت رسانه‌ای شدن وبلاگ بود.

 

 مرحله نهایی این بود که بعد از مطرح شدن وب در رسانه‌های داخلی، وب مورد نظر توسط شبکه، انکار و سناریوی واکسینه کردن مخاطب و همچنین مظلوم‌نمایی شبکه اجرا شود. برای این کار لازم بود رها اعتمادی مدتی جلوی دوربین نیاید تا بحث اختلاف رها اعتمادی (بنی‌اعتماد) با مدیریت شبکه قریب به ذهن باشد.

 

 در همین راستا اجرای برنامه «جواب» به امید خلیلی‌تجریشی سپرده شد. رها نیز به بهانه تهیه برنامه از شبکه جدا شده و بعد از چند هفته اقدام به بارگذاری وبلاگ شخصی رها اعتمادی کرد.

 

 در این وبلاگ یکسری اطلاعات سوخته شبکه اعم از ارتباط با فرح پهلوی، ازدواج سالومه و سروش تهرانی، بهایی بودن اکثر مجریان و دست‌اندرکاران این شبکه و معرفی اجمالی برخی دست‌اندرکاران و برنامه‌های آنها بارگذاری شد تا مخاطبان به آن اطمینان حاصل کرده و جذب آن شوند.

 

 از بیننده‌ها خواسته شد مطالب، فیلم، عکس و هر مطلبی را که دوست دارند در برنامه‌های مختلف به نمایش گذاشته شود به ایمیل رها ارسال کنند و جهت اطمینان مخاطبان برخی مطالب ارسالی در برنامه سالی تاک و دکتر کپی به نمایش گذاشته شد.

 

 بعد از بارگذاری وبلاگ به صورت نامفهوم و غیر‌مستقیم در چند برنامه جواب توسط امید خلیلی‌تجریشی و دیگر مجریان اعلام شد برخی اطلاعاتی که در وبلاگ‌ها و فضای اینترنت منتشر شده غلط است و ما آن را تایید نمی‌کنیم. البته هیچ‌گونه اشاره‌ای به وبلاگ رها اعتمادی یا وبلاگ‌های دیگر نشد.

 

 فضا بسیار سربسته عنوان شد تا بعدها امکان مراجعه به آن باشد و بتوانند اعلام کنند ما قبلا مطالب مطرح شده را منکر شدیم.

 

 بعد از گذشت یک سال و اندی و بعد از اینکه فضا کاملا مهیا شد و تعداد آمار بازدید وبلاگ به بیش از 1500 نفر در روز رسید، سناریوی اصلی بارگذاری شد و آن شرایط استخدام در شبکه من و تو و بحث بهایی بودن دست‌اندرکاران و گرایش به همجنسگرایی و... بود.

 

 بعد از بارگذاری این مطالب در وبلاگ شخصی رها و منتشر شدن آن، رسانه‌های ایران این وبلاگ را که البته از قبل نیز با آن آشنا بودند و همه قرائن و شواهد حاکی از حقیقی بودن این وبلاگ بود رسانه‌ای کرده و به آن پرداختند.

 

 بعد از رسانه‌ای شدن وب شخصی رها اعتمادی (بنی‌اعتماد) سناریو وارد فاز جدید و البته نهایی شد.

 

 رسانه‌ای شدن وب رها اعتمادی موجب شد مخاطبان به صورت سیل‌آسا به سایت شبکه رجوع کرده و در کامنت‌های مختلف موضوع را با عوامل شبکه مطرح کنند.

 

 مدیران شبکه نیز همان‌طور که قبلا برنامه‌ریزی کرده بودند به اصطلاح برای روشنگری در برنامه‌های مختلف اقدام به پاسخگویی به مخاطبان درباره مساله به وجود آمده کردند و اعلام داشتند همه مطالبی که درباره دست‌اندرکاران و مجریان شبکه در وبلاگ‌ها منتشر شده غلط و دروغ محض است.

 

 سناریوی انکار، از ندا جناب در برنامه جواب شروع شد. او البته خیلی مصنوعی و ساختگی، در آخر برنامه جواب به صورت اتفاقی و هماهنگ نشده آمده و اعلام کرد هرچه وبلاگ و فیس‌بوک به نام او وجود دارد اشتباه و ساختگی است.

 

 بعد اآن مرجان و آمنه 2 مجری زن این شبکه در برنامه من و تو پلاس، رسانه‌ای شدن شرایط استخدام را خنده‌دار توصیف کردند اما اشاره‌ای به وب شخصی رها اعتمادی نشد.

 

 فردای آن روز همین بحث بار دیگر در برنامه من‌و‌تو پلاس ولی این‌بار به صورت کاملا جدی مطرح شد و در نهایت نیز رها اعتمادی در برنامه جواب جلوی دوربین آمده و درباره وبلاگ مورد نظر صحبت کرد و گفت: همه مطالب دروغ بوده و من هیچ‌‌کدام از مطالب این وب را قبول ندارم و از اساس من اصلا وبلاگی نداشته‌ام.

 

 حتی کار به جایی رسید که مجری برنامه جواب (امید خلیلی‌تجریشی) برای تخریب رسانه‌های داخلی ایران اعلام کرد این وب توسط ماموران جمهوری‌ اسلامی‌ ساخته و بارگذاری شده و بعد از آن رسانه‌ای شده تا شبکه انگلیسی من و تو را زیر سوال ببرد.

 

 

مدیران و مجریان این سناریوی شوم فکر می‌کردند به راحتی سناریو از یک وبلاگ شروع و سپس به خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها کشیده و در انتها با حضور رها اعتمادی (بنی‌اعتماد) در برنامه جواب، تومار این سناریو به هم پیچیده خواهد شد، غافل از اینکه حقیقت هیچگاه پشت ابر نخواهد ماند.

 از آن جا که دشمنان مردم ایران همیشه احمق بوده‌اند سناریوی ساخته و پرداخته مدیران شبکه انگلیسی من و تو باز هم به نتیجه نرسید و تیرهای پرتاب شده به سنگ خورد، زیرا:

 

 نخست: این سناریو جای اینکه در وب‌سایت رسمی‌ من‌وتو انگلیسی یا فیس‌بوک شخصی رها (بنی‌اعتماد) به اجرا درآيد، بسیار ساده و به قولی تابلو در وبلاگ آن هم در بلاگفا که بیشترین کاربر را در ایران دارد اجرا شد.

 

 عنی دقیقا در جایی که بعدها بشود خیلی ساده آن را هک يا تعطیل كرده یا از بین برد و دیدید که بعد از اجرای سناریو، وبلاگ مورد نظر به طور کامل جمع شد و به زباله‌دان تاریخ رفت بدون اینکه کسی بگوید چه موقع آمد؟ چه موقع رفت؟ چه گفت؟ چه شد؟

 

 دوم: طالبی که در وبلاگ مورد نظر بارگذاری شده بود امری عادی در شبکه محسوب می‌شد و در نهایت یک شخص به اصطلاح آنها خراب می‌شد و آن رها اعتمادي بود. البته ناگفته نماند از نظر آنها در ابتدا خراب می‌شد و بعد از مدتی قوی‌تر از پیش احیا می‌شد!

 

 خلاصه! همه مسائل مطرح شده در وبلاگ شخصی رها، مطالبی بود که در وب‌سایت شبکه مطرح شده و امری کاملا عادی بود. به عنوان نمونه پوشش زنان در شبکه از همان ابتدا در اختیار مدیریت بود و کسی نمی‌توانست با پوشش اسلامی ‌در این شبکه حاضر شود یا مثلا مخالفت با جمهوری ‌اسلامی‌که از بدیهیات بود، زیرا مگر می‌شود پول انگلیس را گرفت و به نفع جمهوری ‌اسلامی‌حرف زد؟ و همین‌طور همجنس‌بازی یا روابط آزاد و...

 

 

سوم: رسانه‌های ایران در کنار خبر شرایط استخدامی‌ که وب شخصی رها آن را مطرح کرده بود به سراغ زندگینامه این شخص در وبلاگ‌هاي‌ افشاگر آمده و هویت اصلی این شخص و در پی آن سابقه خانوادگی وی و وابستگی آنها به دربار پهلوی و همچنین عضویت رها اعتمادی (بنی‌اعتماد) در گروه جوانان بدون مرز را افشا و رسانه‌ای کردند.

 این اتفاق موجب نگرانی و عصبانیت شدید مدیران و دست‌اندرکاران این شبکه بویژه رها اعتمادی شد و به همین دلیل در برنامه‌ای که در رد وب شخصی خود تهیه کرده بود بسیار دستپاچه شده و حرکت‌های نامتعارف انجام می‌داد.

 

 به هر حال بهترین و تنها‌ترین راهی که مدیران شبکه درباره این جریان انجام دادند این بود که این جریان را مسکوت بگذارند به همین دلیل رها اعتمادی (بنی‌اعتماد) در برنامه جواب نیز هیچ‌گونه اشاره‌ای به هویت اصلی این گروه نکرد.

 

 چهارم و آخر: مخاطبان به دلایل مختلف اعتماد خود را نسبت به مدیران و دست‌اندرکاران این شبکه انگلیسی از دست داده‌اند و این سناریو هم نه تنها کاری از پیش نبرد بلکه شبهه دیگری در ذهن مخاطب ایجاد کرد.

 

 شبکه برخلاف آنچه تصور می‌کرد نتوانست سناریویی را که خود ساخته و پرداخته بود زیر سوال ببرد. از طرفی ترجیح داد درباره گروه جوانان بدون مرز سکوت اختیار کند. بحثی که سوال بسیاری از مخاطبان شبکه بود و رها اعتمادی (بنی‌اعتماد) به طور کلی از آن فرار کرد.

 

 نهایت ثمر این سناریوی آبکی جز خودزنی و به خفت افتادن شبکه انگلیسی من و تو و مدیران آن چیزی نبود. «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد».

 

 اما در نهایت برخی سوال‌های مخاطبان که هنوز هم توسط مدیران این شبکه انگلیسی بدون جواب مانده را مطرح می‌کنیم:

 

 1- چرا یک سال طول کشید تا شبکه من و تو و شخص رها اعتمادی (بنی‌اعتماد) علیه وب شخصی‌ای که ادعا می‌کنند ساختگی است موضع بگیرند؟

 

 2- چرا رها اعتمادی (بنی‌اعتماد) بعد از یک سال به اصطلاح اسم و فامیل کامل خود را که رها اعتمادی آل‌آقاست، بازگو می‌کند؟

 

 3- چرا در آکادمی ‌گوگوش تقلب شد و دوستان عوامل شبکه رای آوردند؟

 

 4- چرا من و تو 2 حذف شد و من و تو 1 حذف نشد؟

 

 5- چرا وقتی برای حذف یکی از دو شبکه در سایت نظرسنجی گذاشتند و اکثر مخاطبان در کامنت‌ها به نتیجه نظرسنجی اعتراض کردند، کسی پاسخگو نبود و با این وجود من و تو 2 حذف شد؟

 

 6- چرا همیشه و در هر نظرسنجی‌ای که در سایت انجام شده دقیقا بر خلاف نظرسنجی عمل شده است؟

 

 7- چرا کسانی که از شبکه انگلیسی من و تو جدا می‌شوند در صورت افشاگری منزوی می‌شوند افرادی مانند آزاده حسینی و...؟

 

 8- چرا مدیریت شبکه انگلیسی من و تو با مدیریت شبکه فارسی وان جلسات مشترک برگزار کرده و اهداف خود را یکسان‌سازی می‌کنند؟

 

 9- چرا دوبلورهای شبکه انگلیسی من و تو با دوبلورهای شبکه فارسی وان یکی هستند و با هم همکاری دارند؟

 

 10- چرا شبکه انگلیسی من و تو آگهی بازرگانی ندارد؟

 

 11- چرا به هیچ‌یک از ایمیل‌های ارسالی توسط مخالفان پاسخ داده نمی‌شود؟

 

 12- چرا مجریانی که در شبکه انگلیسی من و تو کار می‌کنند حق کار در شبکه دیگری را ندارند؟

 

 13- چرا از زمانی که گوگوش با شبکه انگلیسی من و تو همکاری می‌کند دیگر خواننده‌ها توسط این شبکه در برنامه سالی تالک مورد تمسخر و استهزاء قرار می‌گیرند؟

 

 14- چرا سایت شبکه انگلیسی من و تو بارها و بارها از جنگ آمریکا علیه ایران حمایت کرده است؟

 

 15- چرا شبکه انگلیسی من و تو اسرائیل را یک کشور(!) آزاد و فلسطینیان را ستیزه‌جو و جنگ‌طلب

 

 معرفی می‌کند؟

 

 16- چرا مدیران و دست‌اندرکاران شبکه انگلیسی من و تو، هویت اصلی خود را که بهایی و یهودی است

 

 پنهان می‌کنند؟

 

 17- چرا ناصر اعتمادی (بنی‌اعتماد) که از اعضای ثابت سازمان امنیت انگلیس است به عنوان مجری و گزارشگر در شبکه انگلیسی من و تو مشغول به کار است؟

 

 18- دلیل ارتباط تنگاتنگ سردبیر، تدوینگر و مسؤول برنامه دکتر کپی با مدیریت شبکه سیمای آزادی که متعلق به سازمان مجاهدین خلق[منافقین] است، چیست؟

 

 19- علت رفت و آمدهای جداشدگان از جمهوری ‌اسلامی‌ مانند عبدالکریم سروش، عطا مهاجرانی و اکبر گنجی به این شبکه انگلیسی چیست؟

 

 20- چرا شبکه انگلیسی من و تو بارها و بارها از جنبش سبز حمایت کرده است؟

 

 21- چرا مدیران و مسؤولان شبکه انگلیسی من و تو قالب برنامه بفرمایید شام را از شرکت تهیه‌کننده و اجراکننده‌اش که یک شرکت یهودی است خریداری می‌کنند اما قالب برنامه پارازیت صدای آمریکا و برنامه‌هاي دیگر شبکه‌ها را بدون اجازه برداشته و شبیه‌سازی می‌کنند بدون اینکه کوچک‌ترین هزینه‌ای به آنها بپردازند یا حتی با آنها هماهنگ کنند؟

 

 22- چرا با اینکه فرح پهلوی بارها و بارها از این شبکه انگلیسی حمایت کرده، تا به حال در برنامه‌های این شبکه از وی دعوت به عمل نیامده و مدیران شبکه این حمایت‌ها را پنهان می‌کنند؟

 

 23- چرا مدیران و مسؤولان شبکه پاسخگوی افشاگری‌های افراد جدا شده از شبکه مانند آزاده حسینی و سحر زند نبوده‌اند؟

 

 24- حضور مسعود بهنود هنگام ضبط برنامه‌های اتاق خبر شبکه انگلیسی من و تو چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

 

 25- چرا مانند شبکه‌های لس‌آنجلسی هیچ‌کس حق حضور در حتی چندصد قدمی ‌ساختمان شبکه انگلیسی من و تو را ندارد؟

 

 26- اگر این شبکه مدعی است مردمی‌ترین شبکه موجود است چرا کمترین ارتباط را با مخاطب دارد؟

 

 27- چرا شبکه فقط وبلاگ شخصی رها اعتمادی (بنی‌اعتماد) را انکار کرد و دیگر وبلاگ‌های شخصی مجریان شبکه را مسکوت گذاشت؟

 

 28- منظور رها اعتمادی (بنی‌اعتماد) از ادامه پیدا کردن این سناریو در برنامه جواب چه بود؟

 

 و ده‌ها سوال دیگر که هیچگاه پاسخی به آنها داده نشد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    بهترین موضوع سایت در اینده؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 495
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 56
  • تعداد اعضا : 423
  • آی پی امروز : 275
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 471
  • باردید دیروز : 128
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,183
  • بازدید ماه : 1,183
  • بازدید سال : 43,222
  • بازدید کلی : 463,180
  • کدهای اختصاصی

    Auto Forwarding .......

    tag

    ازي ترول,گيم ترول,دانلود بازي ترول,Download  ترول,Download game ترول,دانلود بازي اکشن ترول,danload bazi  ترول, بازي زيبا ترول,دانلود نسخه جديد ترول,دانلود بازي امسال  ترول,بهترين بازي  ترول, دانلود بازي جذاب  ترول, دانلود بازي هاي  ترول, دانلود  ترول, دانلود گيم  ترول,بازي پرطرفدار ترول,دانلود بازي  ترول,دانلود گيمز ترول,دالنود بازي قديمي ترول,دانلود بازي امسال ترول,نقد  ترول,نقدر بازي ترول,ترينر بازي ترول,رمز بازي ترول,کد بازي ترول,کد تقلب  ترول, کد تقلب بازي  ترول, کد هاي  ترول,کرک  ترول,کرک بازي ترول,مشکل در بازي ترول,تالار بازي ترول,بازي 2012 ترول,بازي عصر نوين ترول,بازي توپ  ترول,برنامه ترول,دانلود ترول,دانلود برنامه ترول,دانلود نسخه جديد  ترول,دانلود برنامه ي ترول,دانلود برنامه جديد ترول,دانلود نسخه جديد  ترول,دانلود نسخه جديد برنامه  ترول,برنامه توپ ترول,دانلود برنامه توپ ترول,دانلود برنامه زيبا ترول,دانلود نسخه قبلي برنامه ترول,دانلود کرک برنامه  ترول, رمز برنامه ترول,کيجين برنامه ترول,نسخه جديد برنامه  ترول,سايت برنامه ترول,سايت  ترول,برنامه جديد ترول,نقد برنامه ترول,خريد برنامه ترول,خريد نقدي  ترول,download ترول,download program ترول,danlod barname ترول,فيلم ترول,دانلود فيلم ترول,مشاهده فيلم ترول,نسخه جديد فيلم ترول,دانلود ترول,فيلم ترول,فيلم اکشن ترول,فيلم کمدي ترول,فيلم قشنگ ترول,فيلم جديد ترول,فيلم هاي  ترول, پشت صحنه فيلم  ترول,تصاوير فيلم ترول,بازيگر فيلم  ترول,تيتراژ فيلم ترول,نقد فيلم ترول,سوتي فيلم ترول,دانلود فيلم  ترول,فيلم قديمي ترول,دانلود فيلم جذاب ترول,دانلود زيرنويس ترول,زيرنويس ترول,دانلود فيلم هاليوودي ترول,دانلود فيلم با کيفت720 ترول,دانلود فيلم با کيفيت320 ترول,دانلود فيلم با کيفيت پايين ترول,دانلود فيلم با کيفيت بالا ترول,دانلود فيلم کم حجم ترول,دانلود فيلم ايراني ترول,دانلود فيلم هندي ترول,دانلود فيلم امريکايي ترول,دانلود فيلم آلماني ترول,دانلود زير نويس انگليسي فيلم ترول,دانلود زير نويس فارسي فيلم  ترول,صداي ترول,دانلود صداي ترول,دانلود موزيک ترول,دانلود فايل صوتي ترول,دانلود6آلبوم جديد ترول,خواننده ترول,شعر ترول,دانلود آنگ جديد  ترول, دانلود رپ  ترول, دانلود آهنگ پيشواز  ترول,دانلود آهنگ پيشواز ترانه  ترول, دانلود ترانه هاي  ترول, دانلود اولين آلبوم ترول,دانلود آهنگ جديد ترول,دانلود رپ ترول,دانلود رپ هاي ترول,دانلود با لينک مستقيم ترول,دانلود با لينک مستقيم ترانه ترول,دانلود تيتراژ ترول,دانلود ترول,تيتراژ ترول,تيتراژ فيلم ترول,دانلود تيتراژ سريال ترول,دانلود سريال ترول,دانلود تيتراژ ترول,دانلود تيتراژ فيلم سينمايي ترول,دانلود تيتراژ سريال ترول,دانلود  ترول,دانلود تيتراژ فيلم سينمايي ترول,دانلود آنگ آغازين ترول,دانلود آهگ پاياني ترول,دانلود تيتراژ آغازين فيلم ترول,دانلود تيتراژ آغازين فيلم ترول,دانلود تيتراژ آغازين فيلم سينمايي ترول,دانلود تيتراژ پاياني ترول,دانلود تيتراژ پاياني سريال ترول,دانلود تيتراژ پاياني فيلم ترول,برنامه کاربردي ترول,دانلود برنامه ترول,برنامه توپ ترول,برنامه کاربردي ويندوز ترول,برنامه خوب ترول,برنامه بهينه سازي  ترول, برنامه پشتيبان گيري ترول,برنامه جديد ترول,برنامه بهينه سازي به نام ترول,دانلود نرم افزار دکستاب ترول,دانلود نرم افزار جديد ترول,دانلود نرم افزار قديمي ترول,اس ام اس ترول,SMS ترول,دانلود اس ام اس ترول,اس ام اس جديد ترول,تازه ترين اس ام اس ترول,اس ام اس مناسبت ترول,اس ام اس جديد ترول,سئس ترول,دانلود  ترول,دانلود اس ام اس ترول,دانلود کتاب  ترول,دانلود کتاب موبايل ترول,دانلود کتاب هاي  ترول,دانلود برنامه اس ام اس ترول,تصوير ترول,بهترين تصوير ترول,جديدترين تصوير ترول,دانلود تصوير ترول,مشاهده جديد ترين تصوير ترول,عکس ترول,تصوير جديد ترول,تصوير اين ماه ترول,اخبار جديد در باره ترول,تصوير کيفيت دار ترول,تصوير مينياتوري ترول,کاريکاتور ترول,دانلود تصوير هاي  ترول,دانلود تصوير ترول,عکس ترول,اخبار ترول,خبر ترول,دانلود جديد ترين اخبار ترول,اخبار جديد ترول,بهترين اخبار ترول,سايت اخبار ترول,خبر هاي ترول,اخبار جديد ترول,خبر جديد درباره ترول,خبر  ترول,خبر توپ ترول,خبر تازه ترول,خبر واقعي ترول,آخرين اخبار ترول,آخرين خبر ترول,آخرين خبر درباره ترول,واقعه ترول,خبر تلخ ترول,خبر خوش ترول,خبر خنده دار ترول,خبر ناراحت کننده ترول,خبر داغ ترول,خبر هاي اين ماه ترول,خبر هاي امروز ترول,درباره خبر ترول,دانلود خبر ترول,خبر جديد درباره  ترول,بازيکن ترول,تيم ترول,برنامه ترول,دانلود کتب ورزشي ترول,دانلود برنامه ورزشي ترول,ورزش ترول,تصاوير بازيکن ترول,بيوگرافي بازيکن ترول,نتايج آخرين بازي ترول,بيوگرافي ترول,نقد ترول,کليپ ترول,دانلود ترول,دانلود کليپ ترول,دانلود کليپ امسال ترول,دانلود کليک جديد ترول,دانلود کليپ جديد ترول,دانلود کليپ اکشن ترول,دانلود کليپ توپ ترول,دانلود کليپ قشنگ ترول,دانلود ترول,کليپ هاي ترول,دانلود کليپ بازيگر ترول,دانلود کليپ فيلم ترول,دانلود زيباي ترول,برنامه موبايل ترول,بازي موبايل ترول,موبايل ترول,برنامه نوکيا ترول,برنامه کاربردي ترول,دانلود ترول,کاربردي ترول,دانلود برنامه موبايل ترول,برنامه سامسونگ ترول,دانلود برنامه موبايل سامسونگ ترول,دانلود براي ترول,دانلود برنامه موبايل ترول,بازي ترول,برنامه خوب ترول,برنامه جديد ترول,نسخه جديد نرم افزار ترول,دانلود نسخه اصلي نرم افزار ترول,دانلود بازي ترول,دانلود بازي موبايل ترول,موبايل ترول,دانلود بازي موبايل ترول,دانلود بازي جديد ترول,دانلود بازي موخصوص نوکيا ترول,دانلود بازي خوب ترول,دانلود موبايل ترول,دانلود بازي مخصوص سامسونگ ترول,دانلود بازي مخصوص آيفون ترول,دانلود بازي مخصوص آندريد ترول,دانلود بازي مخصوص سيمبيان ترول,دانلود بازي مخصوص نوکيا ترول,دانلود بازي مخصوص سوني اريکسون ترول,دانلود کرک بازي  ترول,دانلود بازي اکشن ترول,دانلود تم ترول,دانلود تم جديد ترول,دانلود تم عاشقانه ترول,دانلود تم اکشن ترول,تم ترول,دانلود تم تک ترول,دانلود تم نوکيا ترول,دانلود تم سامسونگ ترول,دانلود تم آيفون ترول,دانلود سيمبيان ترول,دانلود تم زيبا ترول,دانلود پوسته جديد ترول,دانلود تم قشنگ ترول,تم بازيکن ترول,دانلود ترول,دانلود قالب ترول,دانلود قالب بلاگفا ترول,دانلود قالب ميهن بلاگ ترول,دانلود قالب آس بلا ترول,دانلود قالب براي زربلاگ ترول,دانلود قالب براي بلاگها ترول,دانلود قالب براي بلاگ اسکاي ترول,قالب بلاگفا ترول,قالب رزبلاگ ترول,قالب بلاگ اسکاي ترول,قالب آس بلاگ ترول,قالب براي ورد پرس ترول,دانلود قالب براي ورد پرس ترول,قالب براي جومولا ترول,دانلود قالب براي جومولا ترول,دانلود قالب براي وي سي پي ترول,دانلود قالب براي پارس کيوت ترول,پارس کيوت ترول,دانلود قالب براي نيوک ترول,کليد ترول,کليد جديد آنتي ويروس ترول,آنتي ويروس ترول,کليد هاي  ترول,رمز ترول,فعال کننده ترول,آبديت ترول,بروز رساني آنتي ويروس ترول,بروز رساني ترول,نسخه جديد ترول,آبديت ترول,آپديت ترول,آبديت اين ماه ترول,سايت ترول,دانلود ترول,دانلود انميشن ترول,انميشن ترول,کارتون ترول,دانلود کارتون ترول,دانلود نسخه جديد ترول,دانلود نسخه جديد انميشن ترول,دانلود نسخه جديد کارتون ترول,دانلود انميشن قديمي ترول,دانلود انميشن جديد ترول,دانلود بهترين انميشن به نام ترول,دانلود انميشن با کيفيت 720 ترول,دانلود انميشن ترول,سايت انميشن ترول,سايت کارتون ترول,خريد ترول,خريد سي دي ترول,خريد سي دي اصلي ترول,خريد رايگان سي دي ترول,خريد رايگان ترول,خريد سي دي رايتي ترول,خريد سي دي بازي ترول,خريد سي دي فيلم ترول,خديد سي دي کارتون ترول,خريد سي دي انميشن ترول,خريد CD ترول,خريد CD بازي ترول,خريد CD نرم افزار ترول,خريد CD کارتون ترول,خريد CD انميشن ترول,خريد DVD  ترول,خريد DVD بازي ترول,خريد DVD نرم افزار ترول,خريد DVD آموزش ترول,خريد DVD انميشن ترول,خريد DVD  ترول,خريد لوازم خانگي به نام ترول,خريد ابزار ترول,خريد دستگاه ترول,خريد وسيله ترول,خريد وسيله کاربردي ترول,خريد وسيله وسيله  ترول,خريد جنس خوب  ترول,خريد جنس خوب وسيله ترول,خريد وسيله خوب ترول,خريد جنس تقلبي ترول,خريد دستگاه اصل چين ترول,خريد دستگاه اصل ايراني به نام ترول,خريد دستگاه خانگي به نام ترول,خريد رايگان دستگاه ترول,خريد با پست پيشتاز دستگاه ترول,خريد لوازم آرايشي به نام ترول,خريد ابزار ترول,خريد لوازم آرايشي ترول,خريد ابزار آرايشي ترول,خريد ابزار آرايشي کاربردي ترول,خريد ابزار آرايشي ابزار آرايشي  ترول,خريد جنس خوب  ترول,خريد جنس خوب ابزار آرايشي ترول,خريد ابزار آرايشي خوب ترول,خريد جنس تقلبي ترول,خريد لوازم آرايشي اصل چين ترول,خريد لوازم آرايشي اصل ايراني به نام ترول,خريد لوازم آرايشي آرايشي به نام ترول,خريد رايگان لوازم آرايشي ترول,خريد با پست پيشتاز لوازم آرايشي ترول,خريد وسيله سفيد کننده ترول,بازي تجاوز,گيم تجاوز,دانلود بازي تجاوز,Download  تجاوز,Download game تجاوز,دانلود بازي اکشن تجاوز,danload bazi  تجاوز, بازي زيبا تجاوز,دانلود نسخه جديد تجاوز,دانلود بازي امسال  تجاوز,بهترين بازي  تجاوز, دانلود بازي جذاب  تجاوز, دانلود بازي هاي  تجاوز, دانلود  تجاوز, دانلود گيم  تجاوز,بازي پرطرفدار تجاوز,دانلود بازي  تجاوز,دانلود گيمز تجاوز,دالنود بازي قديمي تجاوز,دانلود بازي امسال تجاوز,نقد  تجاوز,نقدر بازي تجاوز,ترينر بازي تجاوز,رمز بازي تجاوز,کد بازي تجاوز,کد تقلب  تجاوز, کد تقلب بازي  تجاوز, کد هاي  تجاوز,کرک  تجاوز,کرک بازي تجاوز,مشکل در بازي تجاوز,تالار بازي تجاوز,بازي 2012 تجاوز,بازي عصر نوين تجاوز,بازي توپ  تجاوز,برنامه تجاوز,دانلود تجاوز,دانلود برنامه تجاوز,دانلود نسخه جديد  تجاوز,دانلود برنامه ي تجاوز,دانلود برنامه جديد تجاوز,دانلود نسخه جديد  تجاوز,دانلود نسخه جديد برنامه  تجاوز,برنامه توپ تجاوز,دانلود برنامه توپ تجاوز,دانلود برنامه زيبا تجاوز,دانلود نسخه قبلي برنامه تجاوز,دانلود کرک برنامه  تجاوز, رمز برنامه تجاوز,کيجين برنامه تجاوز,نسخه جديد برنامه  تجاوز,سايت برنامه تجاوز,سايت  تجاوز,برنامه جديد تجاوز,نقد برنامه تجاوز,خريد برنامه تجاوز,خريد نقدي  تجاوز,download تجاوز,download program تجاوز,danlod barname تجاوز,فيلم تجاوز,دانلود فيلم تجاوز,مشاهده فيلم تجاوز,نسخه جديد فيلم تجاوز,دانلود تجاوز,فيلم تجاوز,فيلم اکشن تجاوز,فيلم کمدي تجاوز,فيلم قشنگ تجاوز,فيلم جديد تجاوز,فيلم هاي  تجاوز, پشت صحنه فيلم  تجاوز,تصاوير فيلم تجاوز,بازيگر فيلم  تجاوز,تيتراژ فيلم تجاوز,نقد فيلم تجاوز,سوتي فيلم تجاوز,دانلود فيلم  تجاوز,فيلم قديمي تجاوز,دانلود فيلم جذاب تجاوز,دانلود زيرنويس تجاوز,زيرنويس تجاوز,دانلود فيلم هاليوودي تجاوز,دانلود فيلم با کيفت720 تجاوز,دانلود فيلم با کيفيت320 تجاوز,دانلود فيلم با کيفيت پايين تجاوز,دانلود فيلم با کيفيت بالا تجاوز,دانلود فيلم کم حجم تجاوز,دانلود فيلم ايراني تجاوز,دانلود فيلم هندي تجاوز,دانلود فيلم امريکايي تجاوز,دانلود فيلم آلماني تجاوز,دانلود زير نويس انگليسي فيلم تجاوز,دانلود زير نويس فارسي فيلم  تجاوز,صداي تجاوز,دانلود صداي تجاوز,دانلود موزيک تجاوز,دانلود فايل صوتي تجاوز,دانلود6آلبوم جديد تجاوز,خواننده تجاوز,شعر تجاوز,دانلود آنگ جديد  تجاوز, دانلود رپ  تجاوز, دانلود آهنگ پيشواز  تجاوز,دانلود آهنگ پيشواز ترانه  تجاوز, دانلود ترانه هاي  تجاوز, دانلود اولين آلبوم تجاوز,دانلود آهنگ جديد تجاوز,دانلود رپ تجاوز,دانلود رپ هاي تجاوز,دانلود با لينک مستقيم تجاوز,دانلود با لينک مستقيم ترانه تجاوز,دانلود تيتراژ تجاوز,دانلود تجاوز,تيتراژ تجاوز,تيتراژ فيلم تجاوز,دانلود تيتراژ سريال تجاوز,دانلود سريال تجاوز,دانلود تيتراژ تجاوز,دانلود تيتراژ فيلم سينمايي تجاوز,دانلود تيتراژ سريال تجاوز,دانلود  تجاوز,دانلود تيتراژ فيلم سينمايي تجاوز,دانلود آنگ آغازين تجاوز,دانلود آهگ پاياني تجاوز,دانلود تيتراژ آغازين فيلم تجاوز,دانلود تيتراژ آغازين فيلم تجاوز,دانلود تيتراژ آغازين فيلم سينمايي تجاوز,دانلود تيتراژ پاياني تجاوز,دانلود تيتراژ پاياني سريال تجاوز,دانلود تيتراژ پاياني فيلم تجاوز,برنامه کاربردي تجاوز,دانلود برنامه تجاوز,برنامه توپ تجاوز,برنامه کاربردي ويندوز تجاوز,برنامه خوب تجاوز,برنامه بهينه سازي  تجاوز, برنامه پشتيبان گيري تجاوز,برنامه جديد تجاوز,برنامه بهينه سازي به نام تجاوز,دانلود نرم افزار دکستاب تجاوز,دانلود نرم افزار جديد تجاوز,دانلود نرم افزار قديمي تجاوز,اس ام اس تجاوز,SMS تجاوز,دانلود اس ام اس تجاوز,اس ام اس جديد تجاوز,تازه ترين اس ام اس تجاوز,اس ام اس مناسبت تجاوز,اس ام اس جديد تجاوز,سئس تجاوز,دانلود  تجاوز,دانلود اس ام اس تجاوز,دانلود کتاب  تجاوز,دانلود کتاب موبايل تجاوز,دانلود کتاب هاي  تجاوز,دانلود برنامه اس ام اس تجاوز,تصوير تجاوز,بهترين تصوير تجاوز,جديدترين تصوير تجاوز,دانلود تصوير تجاوز,مشاهده جديد ترين تصوير تجاوز,عکس تجاوز,تصوير جديد تجاوز,تصوير اين ماه تجاوز,اخبار جديد در باره تجاوز,تصوير کيفيت دار تجاوز,تصوير مينياتوري تجاوز,کاريکاتور تجاوز,دانلود تصوير هاي  تجاوز,دانلود تصوير تجاوز,عکس تجاوز,اخبار تجاوز,خبر تجاوز,دانلود جديد ترين اخبار تجاوز,اخبار جديد تجاوز,بهترين اخبار تجاوز,سايت اخبار تجاوز,خبر هاي تجاوز,اخبار جديد تجاوز,خبر جديد درباره تجاوز,خبر  تجاوز,خبر توپ تجاوز,خبر تازه تجاوز,خبر واقعي تجاوز,آخرين اخبار تجاوز,آخرين خبر تجاوز,آخرين خبر درباره تجاوز,واقعه تجاوز,خبر تلخ تجاوز,خبر خوش تجاوز,خبر خنده دار تجاوز,خبر ناراحت کننده تجاوز,خبر داغ تجاوز,خبر هاي اين ماه تجاوز,خبر هاي امروز تجاوز,درباره خبر تجاوز,دانلود خبر تجاوز,خبر جديد درباره  تجاوز,بازيکن تجاوز,تيم تجاوز,برنامه تجاوز,دانلود کتب ورزشي تجاوز,دانلود برنامه ورزشي تجاوز,ورزش تجاوز,تصاوير بازيکن تجاوز,بيوگرافي بازيکن تجاوز,نتايج آخرين بازي تجاوز,بيوگرافي تجاوز,نقد تجاوز,کليپ تجاوز,دانلود تجاوز,دانلود کليپ تجاوز,دانلود کليپ امسال تجاوز,دانلود کليک جديد تجاوز,دانلود کليپ جديد تجاوز,دانلود کليپ اکشن تجاوز,دانلود کليپ توپ تجاوز,دانلود کليپ قشنگ تجاوز,دانلود تجاوز,کليپ هاي تجاوز,دانلود کليپ بازيگر تجاوز,دانلود کليپ فيلم تجاوز,دانلود زيباي تجاوز,برنامه موبايل تجاوز,بازي موبايل تجاوز,موبايل تجاوز,برنامه نوکيا تجاوز,برنامه کاربردي تجاوز,دانلود تجاوز,کاربردي تجاوز,دانلود برنامه موبايل تجاوز,برنامه سامسونگ تجاوز,دانلود برنامه موبايل سامسونگ تجاوز,دانلود براي تجاوز,دانلود برنامه موبايل تجاوز,بازي تجاوز,برنامه خوب تجاوز,برنامه جديد تجاوز,نسخه جديد نرم افزار تجاوز,دانلود نسخه اصلي نرم افزار تجاوز,دانلود بازي تجاوز,دانلود بازي موبايل تجاوز,موبايل تجاوز,دانلود بازي موبايل تجاوز,دانلود بازي جديد تجاوز,دانلود بازي موخصوص نوکيا تجاوز,دانلود بازي خوب تجاوز,دانلود موبايل تجاوز,دانلود بازي مخصوص سامسونگ تجاوز,دانلود بازي مخصوص آيفون تجاوز,دانلود بازي مخصوص آندريد تجاوز,دانلود بازي مخصوص سيمبيان تجاوز,دانلود بازي مخصوص نوکيا تجاوز,دانلود بازي مخصوص سوني اريکسون تجاوز,دانلود کرک بازي  تجاوز,دانلود بازي اکشن تجاوز,دانلود تم تجاوز,دانلود تم جديد تجاوز,دانلود تم عاشقانه تجاوز,دانلود تم اکشن تجاوز,تم تجاوز,دانلود تم تک تجاوز,دانلود تم نوکيا تجاوز,دانلود تم سامسونگ تجاوز,دانلود تم آيفون تجاوز,دانلود سيمبيان تجاوز,دانلود تم زيبا تجاوز,دانلود پوسته جديد تجاوز,دانلود تم قشنگ تجاوز,تم بازيکن تجاوز,دانلود تجاوز,دانلود قالب تجاوز,دانلود قالب بلاگفا تجاوز,دانلود قالب ميهن بلاگ تجاوز,دانلود قالب آس بلا تجاوز,دانلود قالب براي زربلاگ تجاوز,دانلود قالب براي بلاگها تجاوز,دانلود قالب براي بلاگ اسکاي تجاوز,قالب بلاگفا تجاوز,قالب رزبلاگ تجاوز,قالب بلاگ اسکاي تجاوز,قالب آس بلاگ تجاوز,قالب براي ورد پرس تجاوز,دانلود قالب براي ورد پرس تجاوز,قالب براي جومولا تجاوز,دانلود قالب براي جومولا تجاوز,دانلود قالب براي وي سي پي تجاوز,دانلود قالب براي پارس کيوت تجاوز,پارس کيوت تجاوز,دانلود قالب براي نيوک تجاوز,کليد تجاوز,کليد جديد آنتي ويروس تجاوز,آنتي ويروس تجاوز,کليد هاي  تجاوز,رمز تجاوز,فعال کننده تجاوز,آبديت تجاوز,بروز رساني آنتي ويروس تجاوز,بروز رساني تجاوز,نسخه جديد تجاوز,آبديت تجاوز,آپديت تجاوز,آبديت اين ماه تجاوز,سايت تجاوز,دانلود تجاوز,دانلود انميشن تجاوز,انميشن تجاوز,کارتون تجاوز,دانلود کارتون تجاوز,دانلود نسخه جديد تجاوز,دانلود نسخه جديد انميشن تجاوز,دانلود نسخه جديد کارتون تجاوز,دانلود انميشن قديمي تجاوز,دانلود انميشن جديد تجاوز,دانلود بهترين انميشن به نام تجاوز,دانلود انميشن با کيفيت 720 تجاوز,دانلود انميشن تجاوز,سايت انميشن تجاوز,سايت کارتون تجاوز,خريد تجاوز,خريد سي دي تجاوز,خريد سي دي اصلي تجاوز,خريد رايگان سي دي تجاوز,خريد رايگان تجاوز,خريد سي دي رايتي تجاوز,خريد سي دي بازي تجاوز,خريد سي دي فيلم تجاوز,خديد سي دي کارتون تجاوز,خريد سي دي انميشن تجاوز,خريد CD تجاوز,خريد CD بازي تجاوز,خريد CD نرم افزار تجاوز,خريد CD کارتون تجاوز,خريد CD انميشن تجاوز,خريد DVD  تجاوز,خريد DVD بازي تجاوز,خريد DVD نرم افزار تجاوز,خريد DVD آموزش تجاوز,خريد DVD انميشن تجاوز,خريد DVD  تجاوز,خريد لوازم خانگي به نام تجاوز,خريد ابزار تجاوز,خريد دستگاه تجاوز,خريد وسيله تجاوز,خريد وسيله کاربردي تجاوز,خريد وسيله وسيله  تجاوز,خريد جنس خوب  تجاوز,خريد جنس خوب وسيله تجاوز,خريد وسيله خوب تجاوز,خريد جنس تقلبي تجاوز,خريد دستگاه اصل چين تجاوز,خريد دستگاه اصل ايراني به نام تجاوز,خريد دستگاه خانگي به نام تجاوز,خريد رايگان دستگاه تجاوز,خريد با پست پيشتاز دستگاه تجاوز,خريد لوازم آرايشي به نام تجاوز,خريد ابزار تجاوز,خريد لوازم آرايشي تجاوز,خريد ابزار آرايشي تجاوز,خريد ابزار آرايشي کاربردي تجاوز,خريد ابزار آرايشي ابزار آرايشي  تجاوز,خريد جنس خوب  تجاوز,خريد جنس خوب ابزار آرايشي تجاوز,خريد ابزار آرايشي خوب تجاوز,خريد جنس تقلبي تجاوز,خريد لوازم آرايشي اصل چين تجاوز,خريد لوازم آرايشي اصل ايراني به نام تجاوز,خريد لوازم آرايشي آرايشي به نام تجاوز,خريد رايگان لوازم آرايشي تجاوز,خريد با پست پيشتاز لوازم آرايشي تجاوز,خريد وسيله سفيد کننده تجاوز,بازي دختر,گيم دختر,دانلود بازي دختر,Download  دختر,Download game دختر,دانلود بازي اکشن دختر,danload bazi  دختر, بازي زيبا دختر,دانلود نسخه جديد دختر,دانلود بازي امسال  دختر,بهترين بازي  دختر, دانلود بازي جذاب  دختر, دانلود بازي هاي  دختر, دانلود  دختر, دانلود گيم  دختر,بازي پرطرفدار دختر,دانلود بازي  دختر,دانلود گيمز دختر,دالنود بازي قديمي دختر,دانلود بازي امسال دختر,نقد  دختر,نقدر بازي دختر,ترينر بازي دختر,رمز بازي دختر,کد بازي دختر,کد تقلب  دختر, کد تقلب بازي  دختر, کد هاي  دختر,کرک  دختر,کرک بازي دختر,مشکل در بازي دختر,تالار بازي دختر,بازي 2012 دختر,بازي عصر نوين دختر,بازي توپ  دختر,برنامه دختر,دانلود دختر,دانلود برنامه دختر,دانلود نسخه جديد  دختر,دانلود برنامه ي دختر,دانلود برنامه جديد دختر,دانلود نسخه جديد  دختر,دانلود نسخه جديد برنامه  دختر,برنامه توپ دختر,دانلود برنامه توپ دختر,دانلود برنامه زيبا دختر,دانلود نسخه قبلي برنامه دختر,دانلود کرک برنامه  دختر, رمز برنامه دختر,کيجين برنامه دختر,نسخه جديد برنامه  دختر,سايت برنامه دختر,سايت  دختر,برنامه جديد دختر,نقد برنامه دختر,خريد برنامه دختر,خريد نقدي  دختر,download دختر,download program دختر,danlod barname دختر,فيلم دختر,دانلود فيلم دختر,مشاهده فيلم دختر,نسخه جديد فيلم دختر,دانلود دختر,فيلم دختر,فيلم اکشن دختر,فيلم کمدي دختر,فيلم قشنگ دختر,فيلم جديد دختر,فيلم هاي  دختر, پشت صحنه فيلم  دختر,تصاوير فيلم دختر,بازيگر فيلم  دختر,تيتراژ فيلم دختر,نقد فيلم دختر,سوتي فيلم دختر,دانلود فيلم  دختر,فيلم قديمي دختر,دانلود فيلم جذاب دختر,دانلود زيرنويس دختر,زيرنويس دختر,دانلود فيلم هاليوودي دختر,دانلود فيلم با کيفت720 دختر,دانلود فيلم با کيفيت320 دختر,دانلود فيلم با کيفيت پايين دختر,دانلود فيلم با کيفيت بالا دختر,دانلود فيلم کم حجم دختر,دانلود فيلم ايراني دختر,دانلود فيلم هندي دختر,دانلود فيلم امريکايي دختر,دانلود فيلم آلماني دختر,دانلود زير نويس انگليسي فيلم دختر,دانلود زير نويس فارسي فيلم  دختر,صداي دختر,دانلود صداي دختر,دانلود موزيک دختر,دانلود فايل صوتي دختر,دانلود6آلبوم جديد دختر,خواننده دختر,شعر دختر,دانلود آنگ جديد  دختر, دانلود رپ  دختر, دانلود آهنگ پيشواز  دختر,دانلود آهنگ پيشواز ترانه  دختر, دانلود ترانه هاي  دختر, دانلود اولين آلبوم دختر,دانلود آهنگ جديد دختر,دانلود رپ دختر,دانلود رپ هاي دختر,دانلود با لينک مستقيم دختر,دانلود با لينک مستقيم ترانه دختر,دانلود تيتراژ دختر,دانلود دختر,تيتراژ دختر,تيتراژ فيلم دختر,دانلود تيتراژ سريال دختر,دانلود سريال دختر,دانلود تيتراژ دختر,دانلود تيتراژ فيلم سينمايي دختر,دانلود تيتراژ سريال دختر,دانلود  دختر,دانلود تيتراژ فيلم سينمايي دختر,دانلود آنگ آغازين دختر,دانلود آهگ پاياني دختر,دانلود تيتراژ آغازين فيلم دختر,دانلود تيتراژ آغازين فيلم دختر,دانلود تيتراژ آغازين فيلم سينمايي دختر,دانلود تيتراژ پاياني دختر,دانلود تيتراژ پاياني سريال دختر,دانلود تيتراژ پاياني فيلم دختر,برنامه کاربردي دختر,دانلود برنامه دختر,برنامه توپ دختر,برنامه کاربردي ويندوز دختر,برنامه خوب دختر,برنامه بهينه سازي  دختر, برنامه پشتيبان گيري دختر,برنامه جديد دختر,برنامه بهينه سازي به نام دختر,دانلود نرم افزار دکستاب دختر,دانلود نرم افزار جديد دختر,دانلود نرم افزار قديمي دختر,اس ام اس دختر,SMS دختر,دانلود اس ام اس دختر,اس ام اس جديد دختر,تازه ترين اس ام اس دختر,اس ام اس مناسبت دختر,اس ام اس جديد دختر,سئس دختر,دانلود  دختر,دانلود اس ام اس دختر,دانلود کتاب  دختر,دانلود کتاب موبايل دختر,دانلود کتاب هاي  دختر,دانلود برنامه اس ام اس دختر,تصوير دختر,بهترين تصوير دختر,جديدترين تصوير دختر,دانلود تصوير دختر,مشاهده جديد ترين تصوير دختر,عکس دختر,تصوير جديد دختر,تصوير اين ماه دختر,اخبار جديد در باره دختر,تصوير کيفيت دار دختر,تصوير مينياتوري دختر,کاريکاتور دختر,دانلود تصوير هاي  دختر,دانلود تصوير دختر,عکس دختر,اخبار دختر,خبر دختر,دانلود جديد ترين اخبار دختر,اخبار جديد دختر,بهترين اخبار دختر,سايت اخبار دختر,خبر هاي دختر,اخبار جديد دختر,خبر جديد درباره دختر,خبر  دختر,خبر توپ دختر,خبر تازه دختر,خبر واقعي دختر,آخرين اخبار دختر,آخرين خبر دختر,آخرين خبر درباره دختر,واقعه دختر,خبر تلخ دختر,خبر خوش دختر,خبر خنده دار دختر,خبر ناراحت کننده دختر,خبر داغ دختر,خبر هاي اين ماه دختر,خبر هاي امروز دختر,درباره خبر دختر,دانلود خبر دختر,خبر جديد درباره  دختر,بازيکن دختر,تيم دختر,برنامه دختر,دانلود کتب ورزشي دختر,دانلود برنامه ورزشي دختر,ورزش دختر,تصاوير بازيکن دختر,بيوگرافي بازيکن دختر,نتايج آخرين بازي دختر,بيوگرافي دختر,نقد دختر,کليپ دختر,دانلود دختر,دانلود کليپ دختر,دانلود کليپ امسال دختر,دانلود کليک جديد دختر,دانلود کليپ جديد دختر,دانلود کليپ اکشن دختر,دانلود کليپ توپ دختر,دانلود کليپ قشنگ دختر,دانلود دختر,کليپ هاي دختر,دانلود کليپ بازيگر دختر,دانلود کليپ فيلم دختر,دانلود زيباي دختر,برنامه موبايل دختر,بازي موبايل دختر,موبايل دختر,برنامه نوکيا دختر,برنامه کاربردي دختر,دانلود دختر,کاربردي دختر,دانلود برنامه موبايل دختر,برنامه سامسونگ دختر,دانلود برنامه موبايل سامسونگ دختر,دانلود براي دختر,دانلود برنامه موبايل دختر,بازي دختر,برنامه خوب دختر,برنامه جديد دختر,نسخه جديد نرم افزار دختر,دانلود نسخه اصلي نرم افزار دختر,دانلود بازي دختر,دانلود بازي موبايل دختر,موبايل دختر,دانلود بازي موبايل دختر,دانلود بازي جديد دختر,دانلود بازي موخصوص نوکيا دختر,دانلود بازي خوب دختر,دانلود موبايل دختر,دانلود بازي مخصوص سامسونگ دختر,دانلود بازي مخصوص آيفون دختر,دانلود بازي مخصوص آندريد دختر,دانلود بازي مخصوص سيمبيان دختر,دانلود بازي مخصوص نوکيا دختر,دانلود بازي مخصوص سوني اريکسون دختر,دانلود کرک بازي  دختر,دانلود بازي اکشن دختر,دانلود تم دختر,دانلود تم جديد دختر,دانلود تم عاشقانه دختر,دانلود تم اکشن دختر,تم دختر,دانلود تم تک دختر,دانلود تم نوکيا دختر,دانلود تم سامسونگ دختر,دانلود تم آيفون دختر,دانلود سيمبيان دختر,دانلود تم زيبا دختر,دانلود پوسته جديد دختر,دانلود تم قشنگ دختر,تم بازيکن دختر,دانلود دختر,دانلود قالب دختر,دانلود قالب بلاگفا دختر,دانلود قالب ميهن بلاگ دختر,دانلود قالب آس بلا دختر,دانلود قالب براي زربلاگ دختر,دانلود قالب براي بلاگها دختر,دانلود قالب براي بلاگ اسکاي دختر,قالب بلاگفا دختر,قالب رزبلاگ دختر,قالب بلاگ اسکاي دختر,قالب آس بلاگ دختر,قالب براي ورد پرس دختر,دانلود قالب براي ورد پرس دختر,قالب براي جومولا دختر,دانلود قالب براي جومولا دختر,دانلود قالب براي وي سي پي دختر,دانلود قالب براي پارس کيوت دختر,پارس کيوت دختر,دانلود قالب براي نيوک دختر,کليد دختر,کليد جديد آنتي ويروس دختر,آنتي ويروس دختر,کليد هاي  دختر,رمز دختر,فعال کننده دختر,آبديت دختر,بروز رساني آنتي ويروس دختر,بروز رساني دختر,نسخه جديد دختر,آبديت دختر,آپديت دختر,آبديت اين ماه دختر,سايت دختر,دانلود دختر,دانلود انميشن دختر,انميشن دختر,کارتون دختر,دانلود کارتون دختر,دانلود نسخه جديد دختر,دانلود نسخه جديد انميشن دختر,دانلود نسخه جديد کارتون دختر,دانلود انميشن قديمي دختر,دانلود انميشن جديد دختر,دانلود بهترين انميشن به نام دختر,دانلود انميشن با کيفيت 720 دختر,دانلود انميشن دختر,سايت انميشن دختر,سايت کارتون دختر,خريد دختر,خريد سي دي دختر,خريد سي دي اصلي دختر,خريد رايگان سي دي دختر,خريد رايگان دختر,خريد سي دي رايتي دختر,خريد سي دي بازي دختر,خريد سي دي فيلم دختر,خديد سي دي کارتون دختر,خريد سي دي انميشن دختر,خريد CD دختر,خريد CD بازي دختر,خريد CD نرم افزار دختر,خريد CD کارتون دختر,خريد CD انميشن دختر,خريد DVD  دختر,خريد DVD بازي دختر,خريد DVD نرم افزار دختر,خريد DVD آموزش دختر,خريد DVD انميشن دختر,خريد DVD  دختر,خريد لوازم خانگي به نام دختر,خريد ابزار دختر,خريد دستگاه دختر,خريد وسيله دختر,خريد وسيله کاربردي دختر,خريد وسيله وسيله  دختر,خريد جنس خوب  دختر,خريد جنس خوب وسيله دختر,خريد وسيله خوب دختر,خريد جنس تقلبي دختر,خريد دستگاه اصل چين دختر,خريد دستگاه اصل ايراني به نام دختر,خريد دستگاه خانگي به نام دختر,خريد رايگان دستگاه دختر,خريد با پست پيشتاز دستگاه دختر,خريد لوازم آرايشي به نام دختر,خريد ابزار دختر,خريد لوازم آرايشي دختر,خريد ابزار آرايشي دختر,خريد ابزار آرايشي کاربردي دختر,خريد ابزار آرايشي ابزار آرايشي  دختر,خريد جنس خوب  دختر,خريد جنس خوب ابزار آرايشي دختر,خريد ابزار آرايشي خوب دختر,خريد جنس تقلبي دختر,خريد لوازم آرايشي اصل چين دختر,خريد لوازم آرايشي اصل ايراني به نام دختر,خريد لوازم آرايشي آرايشي به نام دختر,خريد رايگان لوازم آرايشي دختر,خريد با پست پيشتاز لوازم آرايشي دختر,خريد وسيله سفيد کننده دختر,

    تعرفه تبلیغات

      پاپ آپ ماهیانه35000 هزار


      پست ثابت ماهیانه35000 هزار 


      بنر های افقی ماهیانه 10000 تومان


      بنر عمودی ماهیانه 10000 تومان


      تبلیغ گوشه ای متحرک ماهیانه 15000



      برای سفارش تبلیغات  در قسمت نظرات سایت سفارش خود را بنویسید.

    رتبه گوگل سایت